ACTIVITATS D'ESTIMULACIÓ DEL LLENGUATGE

Bon dia famílies!

Des de l'Equip de Suport, us volem fer una proposta per treballar el
 llenguatge d'una forma lúdica amb els vostres fills i filles.

En propostes anteriors, vam treballar el comptatge de síl·labes.
 Per això, una de les primeres activitats que us proposem és:
 una activitat interactiva de rimes. Identificar quines paraules
rimen entre elles (en aquest cas, al final de la paraula) els
ajuda a formar les habilitats per a la lectura i l'escriptura. 
En aquesta activitat, us apareixerà una imatge principal i haureu
 de seleccionar amb quina de les que apareixen a sota, pot rimar:



PER ACCEDIR A L'ACTIVITAT CLIQUEU AQUÍ:
ACTIVITAT RIMES

La segona activitat que us proposem, consisteix en observar
molt bé la vocalització dels sons i després identificar quina és
 la síl·laba, podeu seguir les següents passes:

1. Intenteu imitar, amb la vostra boca, la boca que está "dient"
 les síl·labes que aniran sortint a l'activitat. Seran semblants
 a aquests exemples:





B / Z



CH / D



F  / G





2. A continuació, penseu quina de les imatges que us sortiran,
 poden començar amb la síl·laba de dalt. Aquí en podeu veure
 un exemple:

En aquest cas, la síl·laba es "BA" la paraula correcta es "BATIDORA"

AQUÍ US DEIXEM L'ENLLAÇ A L'ACTIVITAT:

En el cas dels alumnes de P3, es poden fer variacions; 
podeu imitar els diferents sons que "fan les boques" al
davant d'un mirall o entre vosaltres i a l'hora d'identificar 
quina de les imatges és la bona podeu demanar-los que 
aixequin la mà quan sentin el so que toca. Per exemple: 
si la síl·laba es "BA" li demanem "aixeca la mà quan sentis 
BA" mentre nosaltres deim "BA-TI-DO-RA".

Esperem que us agradin aquestes activitats i que passeu
 una bona estona en família!


NOVA EINA