El projecte del ós

Després de decidir-nos referent al que voliem investigar, ens adonam del que sabiem i també investigam el que ens agradaria saber.

Tots sóm un equip i ens hem posat en marxa per cercar informació:  llibres, internet, documentals, revistes, películes de dibuixos animats, peluxos, dibuixos per pintar, imatges triades i resums del que trobaven per contar als company@s.
Moltes gràcies per la vostra col.laboració i il.lusió!



En Diego ens ha duit tres tipus de ossos i ens ha explicat d'on eren, algunes característiques, MOLT BÉ!
 N'Enrique a més de dir-nos que són carívors i molt perillosos. Ha afegit la seva pròpia interpretació explicant que poden menjar nin@, ai, ai n'Enrique i les seves bromes.
 N'Unai ens ha explicat les parts del ós bru i ens ha duit un per poder-lo pintar... pensarem que podem fer després, sí molt xulo!!
 En Julen ha fet un dossier, ha vengut ben documentat especialment del ós polar. Ja ens ha contat que li agrada molt i ha contat que menja peix, altres companys han afegit que també persegueix les foques... 

Na Noemí ha portat diferents imatges dels ossos i l'hem retratat amb la foto del ós bru o pardo. Ho ha explicat molt bé!
 En Badr s'ha apassionat amb les imatges del ós polar, ens ha contat que és nedador i pescador fantàstic. A tot això hem afegit que l'ós polar pot desplaçar-se fins a 10 km nedant... caramba què bé! podrà anar de iceberg en iceberg.

En Pau ens ha duit imatges del ós formiguer, ós panda i l'ós bru. Tothom ha estat ben pendent!  Moltes gràcies Pau!
 En Samuel, a més ens ha afegit la imatge del ós polar amb les seves cries i hem recordat que tenen dues cries i que es queden amb la mare fins al 2 anys.
Ens ha agradat parlar de com juguen les cries (germans i mare)

En Luis ens ha contat coses fantàstiques del ós polar! és molt gros i també és un mamífer carnívor.
Sabem que tenen la pell negra i el pèl el veim blanc que li serveix per camuflar-se entre la neu.

Na Nerea ens ha duit uns dibuixos del conté del ós bru i una nina que podria ser na caputxeta vermella. 
És ben xulo aquest ós, el podrem pintar.

En Rayan s'ha emocionat amb el seu ós de Winnie the pooh.
En ha explicat que li agrada molt sa mel i que aquest és petit i un peluix a diferencia dels altres que són grossos i perillosos.
Molt xulo! gràcies per compartir-ho!

Punxam el cercle

Ja controlam les diferents formes geomètriques, ara volem avançar amb altres tasques per millorar el control del ull i de la mà.
Hem proposat punxar el cercle i ha estat tot un èxit.

Vos passam alguns dels moments!



 

Experimentam amb diferent material

Una de les tasques que tenim a la nostra aula és jugar i aprendre!
Per això també reforçam els dits fent la pinça i així tenir una millor motricitat fina.
Tenim diferents formats de plantilles per seguir i fer seriacions amb diferent material (bolles de colors, arròs, caragols de farina de blat,etc.), la consigna més important és que tot el material s'ha d'agafa amb les pinces.
Jugam i classificam!  Sóm un equip investigador i col.laborador!

Mirau, mirau!!





Psicomotricitat

Na Sabina és sa mestra de psicomotricitat i a cada sessió explica les normes i les novetats que hi ha.
 Ens presenta a la mascota que conta el que faran a la sessió i la resta es desenvolpa des de diferents vessants:
Jocs motrius: destrucció de la torre, jocs de bot, moviments de  desequilibris-equilibris, carreres,etc.
Jocs simbòlic: els infants projecten les seves necessitats, simulen el món dels adults i també expressen amb el seu cos el que necessiten.
Seguretat: les propostes cobreixen les necessitats físiques i emocionals dels boixos.
La representació: durant la sessió o després hi ha un temps per reflexionar del que han fet a la aula de psicomotricitat i amb qui.


  












 


Sóm l'aula dels investigadors

 Aquí teniu una part de la trascripció de la primera conversa parlant del nom de l'aula i del que voliem investigar
-QUÈ VOL DIR INVESTIGAR?

SAMUEL: INVESTIGAR
JULEN: INVESTIGA LAS COSAS QUE PASAN
DIEGO: LOS INVETIGADORES INVESTIGAN LOS ANIMALES
Mestra: NOMÉS PODEN INVESTIGAR ELS ANIMALS?
JULEN: PUEDEN INVESTIGAR MÁS COSAS
ENRIQUE: COMO DELITOS.
Mestra: A ON PODEM TROBAR LA INFORMACIÓ?
WALAE: NO SE.
Mestra: QUÈ ÉS UN DELICTE? ALGÚ HO POT EXPLICAR?
ENRIQUE:  UN ROBO, DE ROBAR COSAS.
Mestra: COMO PODEMOS INVESTIGAR?
YOTUEL: CON UNA LUPA!   LOS ANIMALES SALVAJES SON PELIGROSOS.
DIEGO: LOS INVESTIGADORES BUSCAN ANIMALES.
GABRIELA: LAS LUPAS BUSCAN A LOS ANIMALES SALVAJES.
LUIS: HEM D’INVESTIGAR ANIMALS
NEREA: HEM D’INVESTIGAR ANIMALS SALVATGES.
DIANA: ANIMALS SALVATGES
JUDE: OSO
OLIVIA: OSO
UNAI: INVESTIGAR OSOS
WALAE: ELEFANTES
JULEN: LOS OSOS SE PUEDSEN COMER HASTA 100 METROS.  QUE LO VI EN LA PELI DE LOS MINIONS.
CARLOS: TIGRE.
JACK: SERP
NOEMÍ: LAS SERPIENTES PICAN, AQUÍ!! EN LA PIERNA.      INVESTIGAR  UN CARACOL! SE ASUSTAN DE NOSOTROS PORQUE SOMOS GRANDES.
DIEGO: MONTANAS, AGUILAS.
(...)
VOTACIONS...tic , tac, tic, tac
 
DONS PER MAJORIA HA QUEDAT APROVAT QUE S’INVESTIGARAN ELS OSSOS!!




Gràcies a totes les famílies per la vostra col.laboració!



Hem començat el projecte com ja sabeu i ara posam lletres i associam tot allò proper als nostres interessos: ÓS



De bot en bot amb els números

Dins l'aula hem fet un racó per poder jugar i botar amb els números, es tracta de relacionar nombres amb quantitat d'bjectes, en aquest cas daus que havien de ser del mateix color.
Ha estat ben divertit botar d'una casella a l'altre amb l'animació de tots els company@ , uns han botat a peu coix i altres botant amb els dos peus
Idò! hem tingut una sorpresa, entre bot i bot, anavem contant i rient.

Vos  posam un petit tast del que hem fet!






Visitam l'hort

En petit grup hem anat a investigar el nostre hort!
Hem vist que tenim plantes aromàtiques, llimoners i encara hi ha pebres a la pebrera.
Ara ja tenim per pensar!  Haurem d'organitzar-nos per conrear la terra.



NOVA EINA